Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Smart mobil billettjeneste

Billettbyrået Ticketmaster Online CitySearch (TMCS) lanserer sin nye mobile tjeneste, Local Intelligence, i 32 amerikanske byer.

TMCS kombinerer lokalt tilpassete redaksjonelle anbefalninger med muligheter for blant annet billettsalg og rombestilling.

Meningen er å gi mobil tilgang til informasjon om de begivenheter som befinner sted i den byen brukeren befinner seg i, for så å gi muligheten til å både bestille og kjøpe billetter til disse.

Utvider intelligensen

Til høsten planlegger TMCS å utvide funksjonaliteten til Local Intelligence, og skal legge inn muligheter for brukeren til å lage sin egen skreddersydde bruker i citysearch.com, ticketmaster.com, og kontakttjenesten match.com.

Denne profilen vil så bli brukt til å sende ut informasjon og påminnelser om begivenheter som er av spesiell interesse for brukeren. Sportsfanatikere får beskjed når billetter legges ut for salg, og kontaktsøkende kan få oppdateringer om nye potensielle ledsagere fra match.com, heter det i meldingen fra Ticketmaster.

Store samarbeidspartnere

Samtidig har TMCS dannet Mobile Alliance Partner Program, et samarbeidsprogram for deling av ressurser for utvikling og markedsføring av mobile internettjenester og -produkter.

Blant partnerselskapene er AvantGo, Ericsson, NeoPoint, Nokia, OmniSky, Palm Computing, Phone.com og VoiceStream Wireless.