Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sense vil ut i Europa

Sense har passert 50.000 mobilkunder i Norge og Sverige. Resultatene har kommet raskt, og det gjør at selskapet nå vurderer etablering i Europa.

Foto: Jørgen Berner Ross
Sense Communications har nå 15.000 mobilkunder etter en måned på det svenske markedet. I Norge har Sense vel 35.000 mobilkunder, og 100.000 internettkunder.

Internett og mobilselskapet Sense Communications kan vise til en vekst som overgår selskapets forventinger, heter det i en melding fra selskapet.

Profil
– Vi har lykkes veldig bra med den profilen vi har tatt i markedet, sier adm. direktør Nadir Nalbant til ITavisen.no. Han er spesielt fornøyd med godt salg i Sverige.
– Det betyr mye. Sverige har dobbelt så stort marked som Norge.

Etter sommerferien skal Sense Communications etablere seg i Finland og Danmark. Den raske veksten gjør at etablering i Europa kan bli fremskyndet.

– Er det europeiske land som er mer interessante enn andre for etablering?
– Det er det, men vi vil ikke ut med hvilke land vi vurderer, sier Nalbant.

Rask utvikling
Sense Communications lanserte i slutten av januar Sense Mobile. Planen var å ta mellom 60-70.000 GSM kunder i løpet av år 2000. Nå har selskapet kapret 35.000 kunder i Norge på drøye 3 måneder.

– Vi er meget godt fornøyd med den kundeutviklingen vi nå ser i både Norge og Sverige sier adm.dir Nadir Nalbant i Sense Communications.

– At vi nå allerede pr 15.mai har 50.000 mobilkunder og over 100.000 internettkunder viser at vi er på rett vei og ligger langt foran de mål vi har satt, sier Nalbant.

Sense er Norges tredje mobiloperatør og den største av operatørene uten eget nett i Sverige.

Selskapet hadde i første kvartal en omsetning på 7,9 millioner norske kroner og et underskudd på 29,7 millioner. Sense Communications planlegger børsnotering i løpet av året.

Stikkord: Mobil