Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sense gjør svenske av seg

Sense Communications vil inn på det svenske mobilmarkedet. Mandag lanserte de sine svenske tjenester. Adm. dir. Nadir Nalbant vil slå konkurrentene på pris.

Foto: Jørgen Berner Ross
Sense.Mobile hevder at de lanseres ett abonnement med flere fordeler enn det svenske mobilbrukere tidligere har kunnet velge.

Norske erfaringer
– Med en attraktiv kombinasjon av priser og tjenester har Sense gode forutsetninger til å utfordre oligopolet i det svenske markedet. Erfaringene fra Norge, der Sense har suksess , viser at konseptet fungerer, sier Nadir Nalbant, adm. dir. i Sense Communications International AS.

Sense har ikke eget GSM nett, men har gjennom en avtale med Telia Mobile tilgang på deres nett. Det gir Sense muligheten til å tilby den samme kvalitet og dekning som Telia Mobile.

SMS – priset høyt i Sverige
En av nyhetene som Sense tilfører det svenske markedet er mobilabonnementet Sense. Mobile Intro uten faste avgifter. Kundene betaler etterskuddsvis for de samtaler en har tatt og uten faste avgifter.

Sense har også tatt bort kravet om bindingstid. I tillegg vil Sense tilby sine kunder en pris for SMS-meldinger som ligger merkbart under konkurrentenes. 1,50 kr koster det å sende SMS meldinger med et Sense mobil abonnement i Sverige.

Samarbeidspartnere
Sense har som mål å bli en internasjonal operatør innenfor internett og mobil, med virksomhet etablert i Sverige og Norge foreløpig.

Selskapet ble etablert i Norge 1999 eies av blant annet av Elkjøp. Som en frittstående operatør integrere Sense ulike tjenester fra flere samarbeidspartnere.

Sense har vært virksomme i det norske markedet siden august 99 med internett og mobil tjenester.

Stikkord: Mobil