Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom passerte 700.000 kunder

Adm. direktør i NetCom, Terje Christoffersen (bildet), kliner igjen til med historisk omsetnings- og resultatrekord. Selskapet har også passert 700.000 kunder.

Christoffersen, Terje

Både overskuddet før skatt på 122 millioner kroner og kvartalsomsetningen på 696 millioner er historisk sett rekordtall for NetCom. Resultatet for kvartalet er i tillegg bedre enn hele fjoråret.

Tilfreds
– Vi er tilfreds med resultatene vi har oppnådd så langt i år. Det vi imidlertid vurderer som minst like tilfredsstillende er det vi har oppnådd i arbeidet med Internett og GSM, sier administrerende direktør Terje Christoffersen i NetCom i en pressemelding

– Om få år, når vi har full Internett-tilgang på mobiltelefonen, skal NetCom være i fremste rekke. Vår satsing på Internett, WAP og NetCom MotHer er eksempler på dette arbeidet, sier han.

Snittet øker
Den gjennomsnittlige inntekten pr. kunde har økt dette kvartalet. Dette skyldes en kraftig økning (ca. 10 prosent) i omsetning pr. abonnent (fra 443 kroner pr. mnd i andre kvartal til 486 kroner pr. mnd i tredje kvartal).

NetComs abonnenter ringer mer, og de benytter seg i stadig større grad av NetComs verdiøkende tjenester som tekstmeldinger, NetCom MotHer og GSM-info, melder selskapet.

Selskapet kan også skilte med 42.950 nye kunder i perioden. Per 30. september har selskapet da hele 700.326 kunder.

Stikkord: Mobil