Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Suksess for ny nettauksjon

OSLO: DinSide og Scandinavia Onlines nettauksjon kan se ut til å ha blitt en suksess. Ansv. redaktør Bernhard Steen (bildet) i DinSide har grunn til å smile.

Steen, Bernhardt.jpg

For i løpet av de 12 første dagene ble det omsatt for over to millioner kroner på sidene til SOL og DinSide. Dette opplyser Steen til ITavisen.

Data dominerer
Steen hevder at alt fra piccolofløyter til båter har vært omsatt. Men enn så lenge har data– og elektroniske produkter dominert i auksjonsutvalget.

– Vi hadde egentlig ikke satt noen tall på forventningene, men jeg kan bare si at vi er veldig godt fornøyde, sier Steen.

Totalt har 3.600 gjenstander vært lagt ut for bud. Over 4.000 brukere har registrert seg på tjenesten. Det har blitt lagt inn over 7.000 bud, noe som har medført over én million sideoppslag.

Markedsføring kommer
– Og ennå har vi ikke startet markedsføringen. Den starter snart, og vil bli meget, meget kraftig, sier en litt mer hemmelighetsfull redaktør i DinSide.

Oppstartsfasen er brukt til å luke bort enkelte små barnesykdommer. Nå skal auksjonstjenesten i følge Bernhard Steen takle ennå mer trafikk.