Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nettsuksess for Whitbread

LA ROCHELLE, FRANKRIKE: Whitbread-seilasen er den første seilerbegivenhet som er blitt en suksess på Internett. Ifølge Knut Frostad (bildet), skipperen på den norske båten Kværner Innovation, er Whitbread-weben den 32. mest besøkte web-siten i verden. Og da er de 18 første på lista søkemaskiner.

Frostad, Knut
– Millioner av mennesker har fått kjennskap og fattet interesse for seilersporten via Internett-dekningen av Whitbread. Seilasen har sitt eget liv på nettet, sier Knut Frostad.

God kommunikasjon
Frostad er meget godt fornøyd med kommunikasjonsutstyret på Kværner Innvation.

– Vi har etter alt å dømme det beste kommunikasjonsutstyret av alle båtene. Det har fungert utmerket. Men på ett område har det kanskje blitt for mye informasjon. Vi har fått så mye værinformasjon daglig at vi kanskje har lagt for stor vekt på meteorologianalyser, sa Frostad da internettavisa Telecom snakket med han like før starten på den niende og siste etappen i La Rochelle fredag kl. 15.00.

Klar for nye seilaser
Kværner Innovation ligger på sjetteplass før den siste etappen. Men det er lite som skiller fram til tredjeplass, og Frostad håper på avansement. Uansett er han klar for ny Whitbread-seilas i år 2001. Han har godt håp om å få finansiert en ny norsk båt.