Annonse


Individuell markedsføring via nettet

– Det er gøy interessen for arrangementet er så stor. Det er den tredje Markedssymfonien på tre år, sier Jan Wigen hos Hewlett-Packard som arrangerer seminaret sammen med Oracle og Sandberg Direkte Reklame.

Markedssymfonien er blitt et årvisst jippo for alle som driver salg og markedsføring, i likhet med bransjearrangementet Max Marketing Mix.

Dialogmarkedsføring
Seminaret handler om markedsføring ved hjelp av IT. Alfred Bakken fra UNI Storebrand og Atle Timenes fra InMedia Res belyser forskjellige aspekter ved dialogmarkedsføring.

– Den generelle trenden går i retning av individuell markedsføring eller dialogmarkedsføring. Internett kan bidra til å øke kontaktflaten og til å styrke kundekontakten ytterligere, sier Jan Wigen.

Annonse


IT og salg
I løpet av dagen belyser Mark Payne fra Bates Dialog hvordan callcentre kan forvandles til profittsentre. Han tar spesielt for seg løsninger fra Versatility, en ny aktør på det norske marked. Eiliv Mæhle fra SuperOffice presenterer en løsning for Coca Cola og drøfter forholdet mellom standardsystemer og skreddersydde løsninger.

Mats Axell fra Caesar Business System tar for seg nye salgssystemer koplet til den siste Web-teknologien, mens Phill Robinson fra Siebel snakker om hvordan hele bedriften kan forvandles til en samkjørt salgsorganisasjon.

Pikenes Jens
– Markedssymfonien skal skissere løsninger og muligheter for markedsføringsfolk, ikke pushe bestemte produkter. Råsalget må eventuelt komme i etterkant, sier Jan Wigen.

Seminaret ble muntert innledet av sosiologen Kjetil Rolness, bedre kjent som smørsangeren Jens Pikenes:

– Først gjenspeilte forbruket hvem du var, senere ble det en måte å skaffe seg personlighet. Dagens trendsettere leker derimot med roller, klisjeer og avdankede moter, sa Rolness og belyste den ironiske trenden i dagens reklame.

Annonse