Gustavsson, Kenneth ny

Annonse


60.000 nettpakker for Tele 2

Gustavsson, Kenneth nyTele 2 betegner selv salget av 10.000 abonnement i måneden som en suksess, og mener at en av årsakene er at de har klart å profilere seg som smartere og mer effektive.

– “Tykke gubban” har gjort nytten, sier Gustafsson, og sikter til reklamefiguren som driver ap med de store statlige telekonsernene Telenor og Telia. Figuren viser en svett middelaldrende herre med bart og hengevom, og en tekst som forteller hvor flinke telekonsernene er til å fortelle om hvor store de er.

Salg
– De statlige monopolistene tvinger oss stadig til å finne kreative løsninger for å distribuere våre tjenester. Satsingen viser at det er mulig for en privat teleoperatør å presse seg inn i et monopoldominert marked, sier Gustafsson.

Han bedyrer at det er snakk om 60.000 solgte pakker, og ikke bare pakker som er sendt ut til leverandørene.

Utbredt
Tele 2 startet med direktesalg, og sier selv at de ble tvunget til det på grunn av Telenors eierskap og inngåtte avtaler på forhandlersiden. I dag har selskapet vunnet innpass på forhandlermarkedet, og har også en avtale med IBM, som har sikret salg av 15.000 Connect2Internet-pakker i forbindelse med salg av nye PC’er. Tele 2 har i dag totalt 415.000 Internettkunder i Sverige, Danmark og i Norge.

Annonse