Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Gulljakt etter Den Gylne Alfa

OSLO: I år jakter 89 bedrifter på Den Gylne Alfa, som går til den beste norske løsningen for Internett eller intranett i 1997. Dette er rekorddeltakelse i konkurransen.

DenGylneAlfa.gif
– Rekordoppslutningen er gledelig og bekrefter at næringslivet satser seriøst. Aktørene blir stadig mer profesjonelle samtidig som det produseres mer helhetlige og gjennomtenkte løsninger, sier jurymedlem i Den Gylne Alfa og nordisk sjef i Computer Associates Stein Onsrud.

Lett blanding
73 virksomheter har meldt seg på i klassen for Internett. Her konkurrerer små bedrifter med størrelser som Skattedirektoratet, Solo, TV2 og P4.

I klassen for Intranett stiller blant annet Miljøverndepartementet, A-Pressen, Statens Informasjonstjeneste og Statoil. Men også mindre selskap som InterACT og Radar deltar i konkurransen.

Lovende
– Dette er en spennende blanding av små og store statlige og private bedrifter som har tatt i bruk spennende konsepter. Søknaden er lovende og vi gleder oss til å ta en nærmere titt på løsningene, forteller Onsrud.

Prisen Den Gylne Alfa blir arrangert av dataselskapene Digital, Microsoft, Computer Associates og Cap Gemini.

Www.gylnealfa.gkn.no