Kristensen, Jan

Annonse


Telenor avviser kritikk

Kristensen, Jan– Det oppstod en dataprosseseringsfeil ved utsendelse til noen av bedriftene som fikk tilbud om spesifiserte regninger for sine ansatte. Da vi fikk greie på dette gjennom Aftenposten var det vi som tok kontakt med Datatilsynet, og ikke omvendt, sier Kristensen til Dagens Telecom.

Vil hjelpe kundene
– Telenor Bedrift er den førende part her, og det er vi som har tatt initiativet til en samarbeidsprosess med Datatilsynet, LO og NHO, sier Kristensen.

Samarbeidet mellom de fire ble satt i gang for at kundene skulle få best mulig informasjon om de nye regningene fra Telenor Bedrift.

Bedre service
– Alle våre kunder får den nye typen fakturaer etterhvert. Tilbudet om spesifiserte regninger til bedriftskunder er det samme som ble lansert for privatkunder tidligere. De nye regningene vil hjelpe bedriftene med administrasjonen av kostnader, slik at samtalene blir belastet rett avdeling, sier Jan Kristensen.

Annonse


De nye spesifiserte regningene lar kundene få skreddersydde fakturaer i forhold til bedriftens organisasjon. Tilbudet er først og fremst til store organisasjoner, men også mindre bedrifter får spesifiserte regninger i en enklere utgave.

Ikke ulovlig
Informasjonssjefen presiserer ovenfor Dagens Telecom at Telenor Bedrift verken har gjort noe ulovlig eller uetisk i denne saken. Det var heller ingen tabbe som skjedde, men en dataprosesseringsfeil, påpeker Kristensen.

Dataprosesseringsfeilen førte til at enkelte arbeidsgivere fikk spesifiserte regninger for de ansattes privattelefoner. Dette var telefoner som ble betalt av arbeidsgiver, men de ansatte skulle ha fått beskjed om dette på forhånd.

Regningstilbudet ville ha vært ulovlig dersom de spesifiserte regningene var sendt ut med viten og vilje, sa informasjonssjef Hege Njaa i Datatilsynet til Dagens Telecom da vi tok opp saken tidligere.

Relaterte artikler:

Telenor må informere bedre
Ulovlig Telenor-tabbe

Annonse