Ikke uventet følger reklamebransjen utviklingen på nettet nøye.
– Gjennomsnittlig bruk av Internettet er blitt fordoblet i USA det siste året, sier Ira Carlin, visepresident i McCann-Erickson Worldwide. Og tiden som brukes til å surfe på nettet fører til at TV-tittinga minker.
– Når du ønsker å få et budskap frem til kunder i USA er dette et forhold som er viktig, sier Carlin ifølge Reuters.
Hans eksempel er PC-produsenten Dell, som daglig omsetter for over 20 millioner kroner om dagen via sin hjemmeside, og Pedigree Petfoods, som skaper et forhold til sine kunder ved å ta hensyn til katteeieres omsorg for sine kjæledyr med sin hjemmeside «Waltham World of Pet Care».– Svært mange bedrifter har hjemmesider med innhold som har liten funksjon og linker som fører alle steder. Muligheten for å kommunisere med kunder og skape den dialog som er nødvendig for å lage et merkenavn, er et av de viktigste verktøyene som World Wide Web tilbyr bedrifter i dag, sier Hunt.
Annonse