Til tross for at mellom 5.000 og 8.000 personer daglig gjør oppslag på nettavisen Tromsø i Norge, er det få annonsekroner som har rent inn i kassa til eierne. Web-avisen har vært operativ siden april i år.
– Vi har satset lite på å få inn annonser i nettavisen. Vi har helt andre planer for hvordan vi skal få dekket inn utgifter og etterhvert tjene penger på weben, sier markedsansvarlig Jon Fosse til Dagens Telecom.Lite eget nyhetsstoff– Nyhetstjenesten skal være et supplement til øvrig informasjon som finnes på Tromsøs offisielle web-sider, men foreløpig har det vært noe tynt med egenproduserte nyheter, bekrefter han.Redaktør Espen Daniloff, som 18. april i år uttalte til Dagens Telecom at det ble satset et syv-sifret beløp på det nye aviskonseptet, har sluttet. Hvor mye som er brukt til nå får vi ikke oppgitt.
Annonse
Nettstedet Tromsø i Norge er nært tilknyttet Tromsøs offisielle sider. Her presenteres en oversikt over hva som skjer i Tromsø. Et annet supplement er oversikt over bedrifter i byen. Dette er hva som på sikt skal gi økonomisk uttelling.
– Vi satser på å lage en mest mulig komplett database som inneholder oversikt over næringslivet i byen. Denne skal være klar i løpet av inneværende år. Bedriftene som legges inn i en slik base skal betale et visst beløp for dette. – De bedriftene som har egne nettsider vil få lagt linker fra vår database. Andre har behov for e-postadresser. – Vi ønsker at nettstedet skal fungere som et treffsted og et lokalt nettverk for næringslivet i byen. Nyhetstjenesten er et nyttig supplement til denne tjenesten, sier Jon Fosse til Dagens Telecom.
Annonse