Hopp til navigasjon Hopp til innhold

BT vil ha kraft fra Cisco

OSLO: Enda en fjær i hatten for Cisco: British Telecom har besluttet å gå inn på Ciscos strategi kalt «Cisco Powered Network». Dette er et eksempel på hvilket selskap som skaper standarder i nettverksbransjen, mener Cisco.

Cisco Powered Network er enda et forsøk på «branding» av IT-produkter, slik Intel har gjort det med «Intel Inside» og Novell med «Yes, it works with NetWare».

Meningen med Cisco Powered Network er at Internett-leverandører skal fortelle sine brukere at deres løsninger «bruker produkter fra Cisco systems, som mange mener er på verdenstoppen når det gjelder Internett-produkter», sier Ciscos Europasjef James Richardson i en melding.

Kjent
– Ved å bruke logo med Cisco Powered Network, vil vi fortelle våre kunder at også nettverks-hardwaren i våre nett er basert på et kjent merke med akseptert, teknisk rennommé, sier BTs Michael Reilly.

– Derfor vil man finne dette merket i forbindelse med våre tjenester, på reklamemateriell og på annen informasjon, sier Reilly.