Annonse


Lettvint telefonregning

Med åtte millioner regningsutsendelser årlig er Telenor den største betalingsmottakeren som tar i bruk denne betalingsformen. Beregninger viser at abonnentene på grunn av lavere gebyrer til sammen kan spare 40 millioner kroner ved å ta i bruk AvtaleGiro, melder Telenor.

Greiest for Telenor
Det er likevel ikke tvil om at Telenor håper å kunne spare en og annen krone selv også. Planen er at bruk av AvtaleGiro skal gi flere innbetalinger ved forfall, slik at antall purringer (1,4 millioner pr. år) kan gå ned. Dessuten reduseres antall henvendelser til kundeservice og antall manuelle betalingsregistreringer når kunden for eksempel har forlagt giroblanketten.

– Denne tjenesten er enkel å administrere både for abonnentene våre og oss, og målet er at i alle fall 30 prosent vil benytte seg av tilbudet innen utgangen av året, sier informasjonsdirektør Elisabeth H. Gjølme i Telenor.

Annonse