Med Flex-fysikk-støtte, som her i Killing Floor 2, blir alt enda mer levende.

Annonse


Fysikken blir enda råere med ny Nvidia-teknologi

Nvidia har lagt til støtte for Killing Floor 2, en av de første spillene som tar i bruk Nvidia-teknologien PhysX Flex.

Prøv Killing Floor 2 nå
Dette ble mulig i en driveroppdatering, 355.98, som ble lansert tirsdag denne uken.

Samme oppdatering inneholder støtte for GTX 980 til laptoper, støtte for GameWorks VR utviklerpakken (mer info hos Nvidia), laptop-støtte, VR SLI (jepp, navnet er selvforklarende: Bedre ytelse i VR-spill med to Nvidia-kort)-forbedringer og flere andre feilrettinger.

Dette er PhysX Flex
Men tilbake til Flex som ble avslørt tidlig i år.

Annonse


Slik forklarer Nvidia teknologien:

«Tradisjonelt lages GPU-akselererte PhysX-effekter med en kombinasjon av spesialiserte teknikker for kropper, væsker, klær, ødeleggelser og andre material-typer.

Flex er et komplett partikkelsystem som brukes for alle effekter, materialer og objekter. Dette gjør det mulig å lage interaksjoner og effekter som aldri før har vært mulig. For eksempel kan en gummiballong realistisk ødelegges av en kule, mens vannet på innsiden spruter ut når kulen treffer. Flex kan deretter forårsake at den ødelagte ballongen flyter på sin egen overflate.»

Spennende. Vi ser frem til å teste dette på flere spill. Killing Floor 2 finnes i beta-utgave på Steam.


Kilde:
AnandTech

Annonse