“Microsoft har avslørt hva DirectSR er, altså en Super Resolution-plattform i Windows,” rapporterte vi i februar.
Senker oppløsningen for høyere FPS – bruker AI for å øke bildekvaliteten
Nå har selskapet lansert ARM-utgaven av teknikken som forbedrer ytelsen, og det i form av AutoSR. Som navnet tilsier aktiverer det automatisk DirectSR på utvalgte spill, men det er to problemer: dette fungerer kun på Copilot+-maskiner og 2) disse Snapdragon-maskinene lanseres ikke før neste måned. Heldigvis fungerer det også med emulerte x64 og Arm64-spill.
![](https://static.itavisen.no/wp-content/uploads/2024/05/bilde-42.png)
Vi skjønner ikke helt hvorfor auto-modellen ikke fungerer på x86-plattformen, og vi vet enda ikke når DirectSR lanseres, men vi regner med det skjer i forbindelse med 24H2 som kommer i høst.
Automatic Super Resolution (Auto SR) integreres sømløst med Windows på en Copilot+ PC med en Qualcomm Snapdragon X-prosessor for automatisk å forbedre et sett med eksisterende spill som standard, og øker bildefrekvensen samtidig som den beholder detaljerte bilder. Auto SR-funksjoner ved automatisk å senke spillets gjengivelsesoppløsning for å øke bildehastigheten, og bruker deretter sofistikert AI-teknologi for å gi forbedret høyoppløselig grafikk. Dette resulterer i en jevnere, mer detaljert spillopplevelse.
Microsoft
![](https://static.itavisen.no/wp-content/uploads/2024/05/bilde-43.png)
Dette er spillene som støtter AutoSR fra første dag:
- 7 Days to Die
- BeamNG drive
- Borderlands 3
- Control
- Dark Souls III
- God of War
- Kingdom Come: Deliverance
- Resident Evil 2
- Resident Evil 3
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Sniper Ghost Warrior Contracts 2
- The Witcher 3: Wild Hunt
Du finner dessuten informasjon om hvor bra spill vil kjøre på Windows ARM hos worksonwoa.com, en tredjeparts-tjeneste som Microsoft har hjulpet til med.
![](https://static.itavisen.no/wp-content/uploads/2024/05/bilde-44-1280x375.png)