svakstartforreklamenetflix
Netflix har ikke klart tiltrekke seg nok seere til reklame-modellen, og kan derfor ikke servere så mange annonser som de ønsker for annonsepartnerne.

Annonse


Netflix gir dem pengene tilbake

Ifølge annonse-selskapene går ikke utviklingen til Netflix sin reklame-tjeneste riktig vei.

Netflix er ikke ute av det enda

Selskapet gir nå annonseselskap som ikke har fått det de har lovet i form av visninger, pengene tilbake.

Snakk om en annonsemodell ble lansert kort tid etter seerflukt.

Først ble det sagt at reklame-tjenesten skulle komme i år, deretter neste år – det hele endte med lansering i USA i år, og det er derfor vi har informasjonen vi har fra de fem annonse-sjefene.

Annonse


I oktober var det endelig glad-nyheter å melde for selskapet igjen: “2,4 millioner strømmet til Netflix.”

Sliter i desember

Netflix har en avtale med disse om at det kun er annonser som blir vist, det betales for, naturlig nok for nettet. Med tradisjonell TV er det annerledes med fastbeløp, mens man jo på nett kan spore alle som ser på, og hva de ser og ikke ser. Med andre ord betales hver annonse-dollar som ikke brukes på en kunde, tilbake.

En av sjefene uttaler at “de kan ikke levere. De skaper ikke nok, så det er ikke et stort nok varelager å servere. Derfor gir de bokstavelig talt pengene tilbake.”

Tjenesten ble lansert tidlig i november, så det er jo all muligheter til å snu dette, men at det i desember, den viktigste måneden for annonseselskapene, går dårlig, er et meget dårlig signal.

Sliter du med å finne det du liker, som julefilmer? Bruk det geniale Netflix kode-trikset.

Annonse