Forrige uke gikk den årlige Mobile World Congress (MWC) av stabelen i Barcelona. Nokia, Samsung, Sony og Huawei var noen av mange mobilprodusenter som annonserte nyheter under messen.
Nokia mest omtalt
Men hvilket selskap var det som fikk mest oppmerksomhet? En undersøkelse utført av Brandwatch i samarbeid med Twitter, viser at Nokia var det mest omtalte selskapet under messen. Og det foran mobilgiganter som Samsung, Huawei og Google.
Nokia viste frem fem nye telefoner under messen, blant annet eksklusive Nokia 8 Sirocco, den budsjettvennlige flaggskipmobilen 7 Plus og Matrix-mobilen 8110 i ny, 4G-drakt.
Nummer to på listen til Brandwatch er Samsung som debuterte Galaxy S9-duoen under messen i Barcelona, etterfulgt av Huawei som viste frem spennende MateBook X Pro og nettbrettet MediaPad M5
Annonse
At #MWC18 we'll be bringing you the buzz in partnership with @Brandwatch. Here are the brands that got people talking last night. pic.twitter.com/ZbVkOYCXyj
— Twitter Marketing UK (@TwitterMktgUK) February 26, 2018
Apple nummer fem
Interessant nok var Apple det femte mest omtalte selskapet under Mobile World Congress. iPhone-produsenten var tradisjonen tro ikke til stede under messen, men en forklaring er at mobilnyhetene ofte blir sammenliknet med Apples produkter.
Nokias, eller HMD Globals, Juho Sarvikas kan for øvrig avsløre at selskapet vant 21 utmerkelser under MWC – fire flere enn selskapet gjorde i fjor.
Hva var høydepunktet for deg under mobilmessen i Barcelona?
Kilde:
Brandwatch
Annonse