Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Flere hevder at Call of Duty-salget er på vei nedover. (Ill.: Activision)

– Call of Duty-salget ned 50 prosent

Spill: Trenger serien en omstart?

I november rapporterte vi at Infinite Warfare solgte halvparten så mange kopier som Black Ops III i åpningshelgen i Storbritannia. Trenden er den samme i USA.

Ned 50 prosent
Ifølge kilder med god kjennskap til bransjen som CNBC har vært i kontakt med, var salget av fysiske kopier av Call of Duty: Infinite Warfare i november halvparten av tallene til Black Ops III som ble lansert året før.

Merk at dette gjelder fysiske kopier. Hvordan det digitale salget går, er uvisst.

Det har svermet rundt Infinite Warfare siden den første annonseringstraileren ble sluppet på vårparten i høst. Den ble slaktet av spillerne og videoen har per nå fått snaut 4 millioner tomler ned. Rundt 560 000 seere har gitt den tommel opp.

Mye kritikk
Activision har også fått kritikk for hvordan de har håndtert lanseringen av det etterlengtede Modern Warfare Remastered. Spillstudioets avgjørelse om å gjøre klassikeren kun tilgjengelig i en spillpakke med Infinite Warfare, satt sinnene i kok blant tilhengerne.

I høst testet vi Call of Duty: Infinite Warfare. Selv om vi var positive til historiedelen, ble vi ikke videre imponert over flerspillerdelen – som pleier å være seriens sterkeste kort.

 

Kilder:
CNBC,
Polygon

Stikkord: CallOfDuty, Spill