Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Civilization VI får støtte for DX12. (Ill.: 2K Games)

Civilization VI får DirectX 12-støtte

Spill: AMD bekrefter at de jobber tett med utvikler.

For drøyt to måneder siden ble Civilization VI annonsert – det første hovedspillet i serien siden 2010 da Civ V ble lansert.

DirectX 12
Nå melder grafikkprodusenten AMD at de jobber med utviklerne i Firaxi Gamess for å legge til støtte for DirectX 12 i det kommende spillet.

En ting som AMD-brukerne kommer til å dra nytte av, er «Asynchronous Compute». En funksjon som gir enda bedre ytelse. I tillegg til «Explicit multi-adapter» som gjør det enklere å dra nytte av flere grafikkort samtidig.

Dypdykk: DirectX 12 – derfor blir spill-maskinen din mye fetere i år.

Oktober-lansering
Firaxis Games har ikke avslørt altfor mye om spillet, men de forteller at byene spille en større rolle enn tidligere. I stedet for å ta opp kun én spillbrikke, vil de nå kunne utvides til å oppta flere spillbrikker. Spillstudioet sier at plasseringen til byen er essensiell.

En annen ting er som er nytt er hvordan de historiske personene man spiller mot, oppfører seg. Civilization VI introduserer et nytt konsept de kaller «dynamic diplomacy» der motivasjonen til AI-spillerne endres i løpet av rundene.

Civilization VI lanseres til PC 21. oktober.

 

Kilder:
SweClockers,
AMD

Stikkord: civilization, directx12, Spill