sonos app
Sonos-sjef Patrick Spence forsikrer kundene om at selskapet grundig testet den nye appen, og lover hyppige oppdateringer.

Annonse


Snakker ut etter krise-lanseringen – snart får Sonos-appen dette

Det ble bråk da Sonos gikk fra S1 til S2, og det ble bråk da selskapet 7. mai lanserte den nye app-opplevelsen som også består av et nett-grensesnitt.

Sier det vil ta måneder å fikse appen

Sonos skrøt av følgende forbedringer før lanseringen:

  • Kom deg raskere inn i musikken (og ut av appen): Den nye startsiden gir deg tilgang til alt favorittinnholdet og styringen, alt på ett sted.
  • Tilpass og velg ut: Utform startsiden slik at den gjenspeiler hvordan du lytter.
  • Søk i alle strømmebibliotekene: Søk etter artister, sanger, podkaster eller lydbøker på tvers av alle strømmeappene dine samtidig.

Men det tok ikke mange dagene før kritikken startet å hagle: “Først og fremst klages det over at funksjoner plutselig er borte, inkludert vekkerklokke-muligheten som var der før. Det er også problemer med lokal organisering av musikk og man kan ikke lenger redigere spillelistene eller listen med kommende låter,” rapporterte vi 9. mai.

Deretter PR-rotet Sonos det litt til ved å uttale at det krevde “mot” å lansere appen, noe som minte mange om en tidligere uttalelse fra Apple.

Annonse


SNIKTITT: Derfor kan Sonos «Ace» bli en hit

Sonos-sjefen beroliger kundene via mediene

Nå avslører The Verge at beta-testere av appen skal ha advart selskapet om at appen ikke var klar, og at kundeservice skal ha fått mye mer å gjøre etter lanseringen. Patrick Spence, sjef for Sonos, hevder ovenfor samme avis at de ikke angrer på at de utførte utrullingen da de gjorde – på den annen side: hadde de et valg? Ikke om de ikke ønsket å utsette Ace igjen, som jo er avhengig av den nye klient-koden.

Spence uttaler at det er to ting kundene har mast mest på i hele perioden som sjef: hodetelefonene (Ace som lanseres 5. juni,) og app-opplevelsen. Spence uttaler at kundene ønsket seg en app som er lettere i bruk og mer moderne, men også hastigheten mot høyttalerne er en av tingene kundene har ønsket seg. “Jeg har brukt appen siden jul. Alle hos Sonos har testet den i måneden, og den har levert: vi vet dette fra data og fra tilbakemeldinger, at appen er lettere å navigere,” bemerker Spence som avslører at de nå har bygget en modul-basert plattform som bør gjøre det enklere å forbedre ting. Se under for hvilke forbedringer som er rullet ut, og som kommer senere.

Den nye appen.

Sonos oppdaterte appen tirsdag denne uken med feilrettinger:

  • VoiceOver på iOS samhandler nå på riktig måte med individuelle elementer på Sonos-appens startskjerm – og legger nå til forbedret VoiceOver-støtte for å tillate navigering og kontroll av Spilles nå-skjermen, Systemvisning, Utgangsvelger, Kø, Volumskyvere og Legg til produkt
  • Forbedret TalkBack-støtte for Spilles nå-skjermen, System View og Add Product
  • Forbedret lokal musikkbibliotekavspilling av mapper
  • Legge til og redigere alarmer med muligheten til å søke etter innhold

Disse feilrettingene er på vei “snart:”

  • Fortsatt forbedring av navigasjonen for synshemmede kunder: midten av juni
  • Legger til i køen og spiller neste gang: begynnelsen av juni
  • Innsovningstimer: midten av juni
  • Bruk Sonos-appen for macOS eller Windows eller Sonos Voice Control for å stille inn søvntidtakere i dag.
  • Lokalt musikkbiblioteksøk og avspilling: midten av juni
  • Oppdater WiFi-innstillinger: midten av juni
  • Slumre alarmer: TBD