tesla cybertruck
Tesla Cybertruck gjør det dårlig i den første rekkevidde-testen, men det må langt flere tester til, og det er håp om at Tesla kan forbedre rekkevidden med programvareoppdateringer.

Annonse


Det er grunn til bekymring

Den første uavhengige rekkevidde-testen av Cybertruck er endelig utført, men resultatet er ikke positivt.

Kjørte i 113 km/t på motorvei med Cybertruck

515 km rekkevidde ble lovet av Tesla da de annonserte pickupen. Vi skjønner dette er under optimale forhold, og når det er kaldt tappes batterier kjappere, men 7,2 grader er ikke kaldt. Kombiner dette med kjøring på motorvei, altså med jevn fart, så er ikke 409 km så veldig mye å skryte av. Det er dessuten langt unna hva som er lovt under optimale forhold som trolig er nærmere 20 grader.

Hva om man prøver Cybertruck på norske veier i 20 kuldegrader? Det er en test som er umulig å utføre fordi Tesla ikke selger bilen her til lands, eller i EU overhode, men da vil rekkevidden være enda dårligere. Electrek mener at bilen burde ha klart rundt 434 km med en temperatur på litt under 10 grader. Nå er spørsmålet hva rekkevidden kan bli med den ekstra batteripakken som Tesla tar 16 000 dollar for.

Nå er jeg virkelig bekymret for hvordan Cybertrucken ville prestere ved en temperatur under frysepunktet, som vi har nå i Quebec, og når den tauer noen form for betydelig last.

Electrek

Annonse