Hopp til navigasjon Hopp til innhold
AirPods er et veldig bra produkt, men de passer ikke i alle ører. (Ill.: Trond Bie/ITavisen)

– AirPod-salget tar helt av!

Nå dominerer salget av trådløse hodetelefoner.

Apples første trådløse øreplugger fikk en blandet mottagelse: De er lette å miste, og passer ikke i alles ører.

Selger godt
Men folk går visstnok mann av huse for å skaffe seg et par av dem, ifølge en fersk rapport fra Slice Intelligence. Analyseselskapet viser til tall som avslører at AirPods dytter hele kategorien opp og fram.

«I desember var hele 75 prosent av alle hodetelefoner som ble solgt på nett, trådløse. Det er ikke tilfeldig, for dette var måneden AirPod ble lansert, 13. desember.

Samme dag brukte forbrukerne ti ganger mer på hodetelefoner enn snittet før julen 2016. 13. desember var dagen det ble brukt mest penger på hodetelefoner kjøpt på nett i hele 2016.»

Beats gjør det også godt
«Beats-produktene solgte enda bedre i den tidlige delen av julesalget – rundt 32 prosent av de trådløse hodetelefonene som ble handlet i løpet av Cyber Weekend var Beats, men AirPods har tatt lederposisjonen i de siste ukene – de står for en økning av pengebruk på trådløse hodetelefoner med 26 prosent siden ukene etter lanseringen,» melder Slice.

For øvrig. 85 prosent av de som kjøpte Apple-proppene er menn.

Markedet for trådløse hodesett tar av nå.
Markedet for trådløse hodesett tar av nå. (Ill.: Slice Intelligence)
Slice spurte 4,4 millioner netthandlere for å analysere det trådløse hodetelefon-markedet.
Slice spurte 4,4 millioner netthandlere for å analysere det trådløse hodetelefon-markedet. (Ill.: Slice Intelligence)

 

Kilde:
Slice

Stikkord: airpod, Apple, lyd