På tross av en «kontroversiell lansering», ser det ut til at de nye MacBook Pro-modellene er populære blant kundene.
Knuser konkurrentene
Analyseselskapet Slice Intelligence melder nå at det tok de nye Pro-modellene kun fem dager å knuse samtlige andre av premium-laptopene på markedet i USA. Tallene er hentet fra 10. april i fjor til 31. oktober i år.
Dermed banket de konkurrentene Dell XPS 13, XPS 15 og Microsoft Surface Book som regnes som de nærmeste konkurrentene.
40 prosent har byttet
En av årsakene til at MacBook Pro-modellene går som varmt hvetebrød, skyldes blant annet at det har gått langt over ett år siden Apple oppgraderte dem. Tallene fra Slice Intelligence viser også at 40 prosent av kundene som kjøpte en MacBook i 2014, senere har kjøpt en PC fra en annen produsent.
Annonse
Slice Intelligence baserer tallene sine på e-postkvitteringene til 4,4 millioner netthandlere i USA.
Kilde:
9to5Mac