Hopp til navigasjon Hopp til innhold
AdBlock Plus starter en egen annonseplattform. (Ill.: AdBlock Plus)

– Er lei av å vente på bransjen

AdBlock Plus lanserer egen annonseplattform.

Selskapet bak annonseblokkereren AdBlock, Eyeo GmbH, Plus starter opp en egen plattform for nettopp annonser.

Dra og slipp
Plattformen blir tilgjengelig for redaksjoner og bloggere, og den skal være svært enkel i bruk.

Sidene får velge mellom en rekke annonser som er «hvitelistet» og kan dra og slippe disse rett på nettsiden.

Kommentar: Å lage god avis koster penger.

«Acceptable Ads»
Slik forklarer Till Faida, medgrunnleggeren av AdBlock Plus, målet med den nye plattformen:

«Acceptable Ads Platform hjelper utgivere som ønsker å tilby en alternativ annonseopplevelse som ikke er påtrengende til sine brukere som bruker annonseblokkerere, ved å gi dem et verktøy slik at de selv kan implementere Acceptable Ads.

Det finnes to økosystemer der ute med nettkunder: den ene består av personer som blokkerer påtrengende annonser og den andre av personer som ikke gjør det. Acceptable Ads Platform gjør slik at utgivere kan nå den førstnevnte gruppen uten å endre på hvordan de når den andre», og legger til:

«Vi har ventet i flere år på at annonseteknologiindustrien skal gjøre noe brukervennlig som dette. Så vi ble lei av å vente og bestemte oss for å gjøre det selv».

Ifølge tall fra selskapet har de 100 millioner brukere.

Les også: AdBlock Plus håper denne funksjonen vil fjerne annonsene på nett.

 

Kilder:
Business Wire,
Neowin

Stikkord: AdBlock, annonser