Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Nintendos markedsverdi har doblet seg etter Pokémon GO-lanseringen. (Ill.: Nintendo)

Nintendo har doblet verdien siden Pokémon GO-lanseringen

Spill: Opplever suksess på flere fronter.

Teknisk sett er ikke Pokémon GO et Nintendo-spill, men det har i aller høyeste grad hatt en påvirkning på det japanske selskapet.

Pokémon GO-suksess
Etter lanseringen tidligere denne måneden har markedsverdien til Nintendo mer enn doblet seg og er nå på 42,5 milliarder dollar, rundt 360 milliarder kroner.

Og dette er kanskje året da ting vil snu for den japanske spillprodusenten. Etter å ha opplevd nedtur på nedtur med Wii U etter suksessen med den originale Wii-konsollen, kan dette bli et aldri så godt år for Nintendo.

Vi har testet Pokémon GO: – Derfor spiller alle dette i San Francisco.

NES Classic Edition
Forrige uke annonserte de NES Classic Edition med 30 spill til under tusenlappen og det vil ikke komme som noen overraskelse hvis folk går av huse for å kjøpe konsollen når den lanseres i november.

McDonald’s – som snart kan bli å finne som annonsør i appen – er et annet selskap som også nyter godt av Pokémon-suksessen. I Japan selger de Happy Meals med Pokémon-tema og har så langt vist seg å være en slager. I tillegg ser det ut til at også Apple vil motta en god slump på kjøp-i-app-transaksjoner.

 

Kilder:
The Verge,
Reuters

Stikkord: nintendo, Pokémon, Spill