Hopp til navigasjon Hopp til innhold
EA forklarer hvorfor Star Wars Battlefront ikke hadde en egen historiedel. (Ill.: Electronic Arts)

EA: – Derfor hadde ikke Battlefront enspiller

Spill: Erkjenner at de ikke er fornøyde med spillets vurdering.

Under gårsdagens «Investor Day»-arrangement for EA, fortalte selskapets toppsjef Patrick Söderlund om Star Wars Battlefront.

Mye kritikk
Spillet har generelt sett fått gode skussmål  – deriblant av vår anmelder som gav det en åtter og omtalte det som en «gavepakke til Star Wars-fansen» – men har fått mye kritikk for ikke å inkludere en egen enspillerkampanje i spillet.

Söderlund forklarer at dette ble gjort for at DICE skulle rekke å få ut spillet i tid med kinopremieren av Star Wars: Awakenes. Spillet er basert på den originale trilogien, men har Jakku-basert, en setting i filmen, innhold.

– Den ene tingen vi har blitt kritisert for, var mangelen på enspillerkampanje. Det var et var et bevisst valg vi gjorde for å rekke å lansere det samtidig som filmen for sterkest mulig effekt, fortalte EA-sjefen.

Ikke fornøyde
Selv om spillet har gjort det godt salgsmessig, EA forteller at de har levert mer enn 14 millioner kopier til forhandlere, er selskapet ikke fornøyd med den gjennomsnittlige vurderingen fra anmelderne.

PC-versjonen ligger til 72/100 på Metacritic, PlayStation 4 på 73, mens Xbox One-versjonen har en gjennomsnittlig poengsum på 75.

Forrige uke bekreftet EA at et nytt Star Wars Battlefront er på vei – vi håper det inneholder en egen historiedel – og at spillstudioet bak Titanfall jobber med et helt nytt Star Wars-spill.

 

Kilde:
GameSpot

Stikkord: battlefront, ea, Spill, starwars