amd fsr 3.0
I motsetning til Nvidia "Frame Generation" fungerer FSR 3.0 også på Nvidia-kort. To spill får støtte i dag.

Annonse


Ytelses-forbedringen er massiv

AMD lanserer i dag FSR 3.0 til to spill.

Fra 50 til 170 FPS

Først ut er “Forspoken” og “Immortals of Aveum.” AMD forsikrer oss om at det ikke stopper der og at det er på vei støtte for 12 spill snart, og at 16 studioer har sagt seg villige til å implementere støtte for AMDs tilsvar til Nvidia DLSS 3.5 som debuterte i “Cyberpunk 2077: Phantom Liberty.” Den store nyheten med tredje generasjon FSR er AMDs tilsvar til Nvidia sin “Frame Generation.”

Kort fortalt “dikter” denne teknologien opp nye bilder (med hjelp av maskinlæring) mellom hva GPU-en allerede har tegnet, noe som gjør at spilleren opplever spillet som kjappere. Ulempen er mer etterslep og “input lag,” så det er ikke optimalt i alle spill, men er perfekt i f.eks. Flight Simulator.

Ytelsesforbedringen er nesten vanskelig å tro.

Det er mer

FSR 3.0 inkluderer også en forbedret versjon av selskapets “temporal upscaling technology” som allerede er implementert i FSR 2.0 og som nå jobber sammen med “Frame Generation.” Et nytt “Native AA”-kvalitetsmodus er også på plass:

“Native AA” står for “Native Anti-Aliasing” og er et nytt kvalitetsmodus som introduseres i AMD FSR 3. I motsetning til de andre modusene lar den deg bruke AMD FSR 3 uten å bruke oppskalering, men samtidig nytte høykvalitets anti-aliasing og FSR-skarphet for forbedret bildekvalitet i forhold til den opprinnelige oppløsningen.”

Disse spillene får FSR 3.0 senere:

  • Cyberpunk 2077
  • Avatar: Frontiers of Pandora
  • Warhammer 40,000: Space Marine 2
  • Frostpunk 2
  • Squad
  • Starship Troopers: Extermination
  • Black Myth: Wukong
  • Crimson Desert
  • Like a Dragon: Infinite Wealth

Annonse