Cadillac flekser muskler med noe som på alle måter er et konsept, men som får oss til å drømme om fremtiden.
Cadillac flekser muskler med noe som på alle måter er et konsept, men som får oss til å drømme om fremtiden.

For en bil!

Annonse


InnerSpace-konseptet fra Cadillac er i høyeste grad et konsept.

InnerSpace er selvkjørende luksus slik du ikke har sett før

For her er det intet ratt eller gass-pedal å finne, i stedet har den amerikanske bil-produsenten gjort plass til sandaler og et et teppe.

Ja, det er den type bil, altså det er kun plass til to, men de skal ha det behagelig, og de skal ha plass.

På utsiden har dramatisk utformede InnerSpace et ekspansivt panoramaglass på taket og deler av karosserisidene for nesten uhindret utsikt. Taket åpnes med dørene for mer komfortabel inn- og utstigning, og setene svinger også utover når dørene åpnes, noe som forsterker effekten.

Cadillac

Med Ultium, en ny plattform, styres batteriene trådløst og de er modulbaserte slik at kan spres rundt i bilen på nye måter og på den måten optimalisere plassen til passasjerene.

Annonse


Cadillac har lite konkret å vise til

“Dette er visjoner for det neste tiåret, og enda lenger”, skriver Cadillac i pressemeldingen, og selv om vi har sett mange imponerende konsepter den siste tiden i el-bilsegmentet spesielt, er dette en av de mest oppsiktsvekkende.

“Kjøretøyets fullstendig automoni betyr at de kan utforske mer av verden rundt seg, så vel som inne i kjøretøyet, med mer personlige og skreddersydde opplevelser som gir nye dimensjoner til Cadillacs karakteristiske luksusopplevelse”, melder selskapet, og sier de har implementert “AI-drevet biometrisk inngang og grensesnitt, tilgjengelig via en stor, oppslukende og panoramisk SMD LED-skjerm”.

AR er selvsagt på plass

Systemet lar passasjerene velge mellom “Augmented Reality Engagement, Entertainment og Wellness Recovery-temaer for kjøreturen. Takket være Ultifi vil Cadillac-ingeniører og autoriserte tredjeparter kunne innovere ytterligere temaer og funksjoner som kan legges til over luften.”

Lydsystemet utviklet i samarbeid med Goodyear og har SoundComfort-lydteknologi for å optimalisere lyden når bilen ruller. Samtidig informerer Goodyears dekk-teknologi om trykk og alt som er viktig med dekkene.

Det er lite konkret her dessverre, langt mindre enn Mercedes sitt 1000 km-rekkevidde konsept der selskapet i det minste kalkulerte rekkevidden.

Annonse