Nvidia gjør det nå mulig å spille grafikk-tunge spill på ARM med RTX og DLSS, men kun om maskinen har et RTX-kort.
Er Microsoft og x86-monopolet endelig over?
Det er altså ikke slik at Nvidia utfører programvare-magi med ARM CPU-en, i dette tilfellet MediaTek Kompanio 1200 (MT8195), en brikke som brukes i Chromebooks.
Hva betyr egentlig dette? Jo, Nvidia ser for seg en helt ny type maskiner, som hverken kjører Intel eller AMD, men langt mer energieffektive brikker som tradisjonelt sett ikke har hatt god nok GPU-ytelse.
Nå bør også Apple bør fri til spill-utviklere med ray tracing i M-serien
Vi kommer ikke til å se disse GPU-ene i maskiner fra Apple, da de gjør sine egne GPU-design, men det hadde jo vært fint med ray tracing-støtte på M-serien.
MediaTek og Nvidia legger fundamentet for en ny kategori ARM-baserte høy-ytelses PC-er.
PC Tseng, MediaTek.
Husk også at Nvidia jo ønsker å handle ARM, men at avtalen enda ikke er godkjent av myndighetene.
Nvidia og Machine Games sin Wolfenstein: Youngblood-demo med RTX, som du kan se her, kjører med et RTX 3060. Merk at dette er en intern demo som ikke lanseres for almenheten.
Annonse