Annonse


Sennheiser gir opp forbrukerprodukter

Sennheiser varsler i en pressemelding at de ser etter en kjøper for forbrukerdelen av selskapet, dessverre.

Sennheiser ønsker seg ut av hodetelefon- og lydplanke-forbrukersegmentet

Bilde: Mareike Oer/Wikipedia

Det er synd, for selskapet har levert flere gode produkter de siste årene, inkludert innen gaming og ikke minst True Wireless II som vi belønnet med 10 av 10.

”For best å være i stand til å utnytte potensialet i hvert av våre marked, konsentrerer vi egne ressurser på de tre forretningsområdene i det profesjonelle segmentet og ser derfor etter en sterk partner for å investere i vår forbrukervirksomhet,” melder Daniel Sennheiser, med-sjef Sennheiser.

Det er brødrene Daniel Sennheiser og Andreas Sennheiser som driver det 75 år gamle tyske selskapet.

Selskapet har klart å øke salget av hodetelefoner i forbrukersegmentet (de satte omsetningstall i 2019, men som The Verge påpeker gikk det litt i negativt), men faktum er at profitt og margin har blitt hardt presset i den siste tiden grunnet en eksplosiv vekst produkter og konkurrenter.

Annonse


Kilder:
Sennheiser
The Verge

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse