Dette er veldig viktig for PC-grafikk
Første testversjon av Epics grafikkmotor er lansert med ray tracing-støtte.

Annonse


Dette er veldig viktig for PC-grafikk

Tusenvis av utviklere kan endelig juble: den siste testversjonen av Unreal Engine har fått støtte for ray tracing!

Bør øke oppdateringstakten

Det er kun Battlefield V og Metro Exodus (les anmeldelsen vår) som har støtte for ray tracing, men det ventes at Tomb Raider får støtte snart. Poenget: det er veldig få titler som nytter teknologien, og kun Nvidia som selger (dyre) skjermkort som kan dra dette rundt.

Forvent dog at dette bedrer seg langt kjappere nå som Epic har annonsert at betaversjonen av sin svært populære grafikkmotor nå har støtte.

Dette kan utviklerne leke seg med i testversjon 4.22 “Preview 1”:

Added ray tracing low level support.

Annonse


  • Implemented a low level layer on top of UE DirectX 12 that provides support for DXR and allows creating and using ray tracing shaders (ray generation shaders, hit shaders, etc) to add ray tracing effects.

Added high-level ray tracing features

  • Rect area lights
  • Soft shadows
  • Reflections
  • Reflected shadows
  • Ambient occlusion
  • RTGI (real time global illumination)
  • Translucency
  • Clearcoat
  • IBL
  • Sky
  • Geometry types: Triangle meshes: Static, Skeletal (Morph targets & Skin cache), Niagara particles support.
  • Texture LOD.
  • Denoiser: Shadows, Reflections, AO.
  • Path Tracert
  • Unbiased, full GI path tracer for making ground truth reference renders inside UE4.

Runtime Render Graph API

  • Preview of the upcoming Render Graph API, only a small portion of the renderer has been converted.

Mesh Drawing Pipeline Refactor

  • This refactor will make the upgrade process more time consuming than normal for licensees who have made custom modifications to private rendering code.
  • Refactor adds auto-instancing at runtime and more efficient renderthread mesh drawing

 

 

Kilde:
Hexus

Annonse