Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple sørger for å gjøre seg bemerket, til tross for det årlige fraværet under CES. (Ill.: Trond Bie / ITavisen)

Se hvordan Apple erter konkurrentene før CES 2019

Er ikke til stede under messen, men viser seg frem likevel.

Teknologimessen Consumer Electronics Show sparkes i gang 8. januar, og stort sett alle de store aktørene i markedet er på plass for å vise frem sine nye produkter.

Men ikke Apple. Som vanlig. De gjør ting på sin egen måte. Som vanlig.

Strategisk reklameplassering

Selskapet dukker aldri opp på denne messen, men i år har de likevel gjort sitt for å markere seg i forkant av arrangementet.

På utsiden av et hotell er det hengt opp en gigantisk reklamebanner – altså et virkelig stort et; banneret dekker hele siden av et hotell. Det henger også rett ved siden av Las Vegas Convention Center – der brorparten av messen foregår.

«What happens in Vegas…?»

Reklamen budskap spiller på det kjente uttrykket «what happens in Vegas, stays in Vegas». Apples variant er «What happens on your iPhone, stays on your iPhone». I tillegg har de lagt ved en lenke til informasjon om personvern på deres nettsider.

Dermed sender Apple et stikk til flere av sine konkurrenter.

Google, Amazon  og Facebook er blant de store IT-aktørene som har vært gjennom kjipe personvern-skandaler i året som har gått. Google har blant annet opplevd en massiv datalekkasje gjennom Google+, Amazon har lekket private lydopptak fra en av sine smarthøyttalere, og Facebook – ja der er listen like lang som den mørkeste og lengste natta,

Selv om Apple umulig kan ha en plettfri vandel når det kommer til personvern, er det ikke til å stikke under en stol at flere av konkurrentene har slitt mer det siste året – derav det gigantiske banneret.

Det hadde vært interessant å vite hvor mye Apple har betalt for å ha banneret hengende der, midt i hjertet av Las Vegas.

Ser du humoren i dette, eller blir du provosert av Apples påfunn?

 

Kilde:
Mashable

 

Stikkord: Apple, ces, iPjone