Én av de største forskjellene mellom betalt og gratis Spotify, er at de betalende abonnentene slipper å høre på annonser. I Australia tester Spotify en ny funksjon som kan snu helt opp på dette.
Tester ny annonseløsning
Her får gratisbrukerne muligheten til å hoppe over så mange annonser de ønsker, og det gjelder både video og lyd. Tanken bak dette er at brukerne kun vil hoppe over annonser de ikke har interesse for, sier Spotify overfor AdAge. Strømmeselskapet tror dette vil gi dem bedre oversikt over hvilke annonser brukerne vil høre.
Danielle Lee, global sjef for partnerløsninger i Spotify, sammenlikner funksjonen med “Discover Weekly”-spillelisten, men for annonser.
– Akkurat som vi skaper personlige opplevelser som Discover Weekly og den magien dette fører med seg for våre brukere, ønsker vi å ta i bruk dette konseptet i annonseopplevelsen, sier Lee til AdAge.
Annonse
65 prosent av Spotify-brukerne i USA betaler ikke for Premium
For øyeblikket er denne funksjonen kun på teststadiet. Annonsørene betaler for øvrig ikke for annonser som hoppes over.
Vil du betale for Premium hvis gratisabonnementet tillater å hoppe over samtlige annonser?
Kilde:
AdAge
Annonse