Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple Watch 3 LTE sliter med tilkoblingen. (Ill.: Apple)

Apple innrømmer Watch 3-problemer to dager før lansering

Den største nyheten fungerer ikke som den skal.

Forrige uke viste Apple frem den nye Apple Watch 3 der støtte for SIM-kort kanskje er den største nyheten. Dessverre ser det ut til at det er flere problemer med tilkobling til mobilnettverket.

Flere LTE-problemer
Nettstedet The Verge opplevde flere tilkoblingsproblemer med 4G da de testet den kommende smartklokken, som de for øvrig gir 5 av 10 mulige. Blant annet forsøkte Watch 3 å koble til ukjente WiFi-nettverk fremfor mobildata når The Verges anmelder var uten iPhone.

Hensikten med SIM-kortstøtte er at man skal kunne bruke klokken, for eksempel ved å ringe og motta samtaler, uten iPhone, men det ser ut til at funksjonen er litt ustabil.

Apple har nå gitt en offisiell uttalelse om problemene:

«Vi har funnet ut at Apple Watch Series 3 kobler til uautoriserte WiFi-nettverk uten tilkobling, noen ganger forhindrer det i å koble til mobilnettverk. Vi undersøker problemet og planlegger en fiks i en kommende programvareoppdatering.»

Les også: Du kan ikke «roame» med Apple Watch 3.

Ikke tilgjengelig i Norge
Bekreftelsen om at Apple Watch 3 LTE har tilkoblingsproblemer kommer etter at forhåndsbestillingsslusene åpnet og kun to dager før smartklokken lanseres.

Norske brukere vil ikke merke noe til dette ettersom LTE-utgaven for øyeblikket ikke er tilgjengelig i Norge.

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: Apple, applewatch, smartklokke