Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det er ikke tvil: DirectX12 er en kjempefin gave til spillerne. (Ill.: Epic)

– Full støtte for DirectX 12 finnes ikke

AMD tar konkurrenten i forsvar.

Etter at Oxide Games lanserte det første spillet med DirectX 12, Ashes of Singularity, har det vært diskutert heftig hvorvidt Nvidias Maxwell-kort takler Async Compute, som anses å være en viktig funksjon i DirectX 12.

– Finnes ikke full støtte
Nå tar overraskende nok AMD konkurrenten i forsvar.

– Jeg tror spillerne lærer en viktig lekse: det finnes ikke noe som heter «full støtte» for DirectX 12 på markedet i dag, skriver AMD Robert på Reddit.

Han legger til at enhver grafikkarkitektur har unike egenskaper og ingen av arkitekturene har alle, samt at noen av de unike egenskapene er kraftigere enn andre. I tillegg inneholder DirectX 12-arkitekturen både obligatoriske og valgfrie funksjoner.

Les også: AMD slår NVIDIA i DirectX 12-test.

Ryktespredning
Ifølge Reddit-brukeren har fantasien om det finnes full støtte for DirectX 12 på markedet, ført til forvirring, hodepine og altfor mye ryktespredning. Robert skriver at det har vært mange forsøk på å få folk til å forstå definisjonen av støtte.

– Dette betyr ikke at DirectX 12 er fragmentert, men å følge kjernen i DX12-spesifikasjonene er det viktigste aspektet med DX12, skriver AMD Robert.

De som har et DirectX 12-klart grafikkort vil merke en stor ytelsesboost med DX12, hevder Reddit-brukeren.

Les også: Det første DirectX 12-spillet er 75 prosent kjappere.

 

Kilde:
Reddit

Stikkord: amd, DirectX 12, nvidia