Nå skal det bli MPEG-4 DivX i fremtidige Gamecube-spill, i det minste hvis spillprodusentene velger å benytte seg av det nylig lanserte DivX for Gamecube Software Development Kit (SDK).
Utviklingsverktøyene skal tillate utviklere å overkomme den åpenbare begrensningen i Gamecube-diskene; I motsetning til PS2- og Xbox-plater, som rommer opptil 8.5 gigabyte når det brukes doble lag, har spillplatene til Gamecube kapasitet på bare 1.3 gigabyte.
Som sett i Warcraft
Et godt eksempel på minneverdig bruk av DivX i spillsammenheng var under de imponerende cinematiske mellomsekvensene i PC-spilletWarcraft III.
Nå kan det ligge an til at også Gamecube-spill kan få fete, forhåndsgenererte videosekvenser bakt inn.
Annonse
Høy komprimering
DivXNetworks hevder at man gjennom DivX vil kunne romme videosekvenser i DVD-kvalitet der filstørrelsene er 7-10 ganger mindre enn med vanlig MPEG-2.
For mer informasjon, se DivXNetworks-com
Annonse