sonos lover oppdateringer
Sonos lover opp til syv år med oppdateringer etter "end of life." Om så stemmer er det en økning fra de syv årene de tidligere har lovet.

Annonse


Lover å ikke forlate kundene

Nå som Sonos har lansert Era 300 og Era 100, er spørsmålet kundene stiller seg om eldre produkter snart “funksjonspensjoneres.”

S1, S2 og snart S3?

Det ble i overkant dramatisk da Sonos skilte mellom S2- og S1-produkter. S2 var den nyeste programvaren for de nyeste høyttalerne. Eldre produkter ble delegert til S1-programvareplattformen og fungerte som før, men mottok ikke lenger nye funksjoner. Som The Verge påpeker var det kun Play:5 som virkelig ble forlatt.

Du ser at vi inkluderer ting som Bluetooth og line-in. Dette vil også hjelpe med støtte og fremtidssikre alt.

Patrick Spence, sjef, Sonos.

Det ble altså mye kontroverser rundt noe som kanskje ikke burde vært så kontroversielt (alle selskap må før eller siden forlate produktene sine på en eller annen måte) – hvordan skal Sonos takle dette i fremtiden utover Bluetooth og line-in?

Fem eller syv år?

The Verge spurte derfor Sonos-sjef Patrick Spence om kunder av S2-produkter som Play:3, 3 og andre generasjon Play:5 nå bør frykte for fremtiden.

Annonse


Spence sier at disse produktene vil vare i mange år fremover, og at ingen behøver være redde for at S2-produkter kommer til å bli kuttet bort fra funksjonsoppdateringskartet.

Spence uttalte under intervjuet at de støtter produkter som har nådd “slutten på livet” (altså at Sonos ikke lenger selger produktet direkte) med oppdateringer minst syv år etter dette: “Jeg tror det er det beste i bransjen.” Spence har tidligere uttalt fem år, så det er usikkert hva selskapets plan.

Selskapet har ikke hintet eller nevnt S3 enda, så S2-eiere kan foreløpig være fornøyde på topp.

Annonse