Lei Jun, grunderen av Xiaomi, har en meget offensiv plan for å ta Apple, Samsung og resten
Xiaomi skal bruke uvirkelig store summer for å bli størst
Planen er å bruke godt over 100 milliarder kroner i løpet av tre år for å bli størst i Kina og den største mobilprodusenten i hele verden på samme tid.
Det var ikke overraskende på Weibo, Kinas største sosiale nettverk, at Jun uttalte hva planen er.
Videre mener han at “vi forventer å kunne måle oss mot Apple i forhold til produkt og opplevelse, og bli Kinas største premium-merkevare i løpet av de neste tre årene”.
Annonse
Xiaomis PR-offensiv kommer etter at Apple ble den største mobil-produsenten siste kvartal i fjor.
I november i fjor meldte vi følgende:
“iPhone-salget økte med svimlende 46 prosent måned mot måned. Med et så stort byks er Apple også den aller største mobil-produsent i landet.
Det er iPhone 13-lanseringen, en “s-oppgradering”, som har gjort kineserne handle-glade: salget av den vokste med 46 prosent måned mot måned, mens resten markedet i Kina kun vokste med 2 prosent med samme sammenligningsgrunnlag.”

Annonse
Annonse