Google klarer veldig sjelden holde prosjektene sine gående i særlig lang tid.
Stadia står ikke høyt hos de som betaler hos Google
Sist ut er spill-strømmetjenesten Stadia som visstnok har mistet masse status innad i selskapet. Det melder Business Insider.
Annonse-selskapet har tidligere uttalt at de ikke ser på Stadia som en konkurrent til de store spill-selskapene, men i stedet en plattform for bransjen, og nå ser det altså enda mørkere ut for spillere som ønsker å gjøre Stadia til sitt gaming-hjem.
Trenden ser klar ut
Ifølge de ferske rapportene er planen å tilby selskap som Peloton, Bungie og Capcom “opplevelser”. Peloton har allerede brukt Googles Stadia-teknologi, som er døpt Google Stream når det brukes av andre selskap, for å servere sitt første spill Lanebreak. ATT har også nyttet Stream for å tilby Batman: Arkham Knight gratis ovenfor sine kunder.
Annonse
I tillegg til rapportene om at tjenesten ikke lenger er like forbruker-sentrisk da Google ikke har tjent så mye de hadde håpet på etter å ha brukt hundrevis av millioner kroner på å handle spill til tjenesten, rapporterer ikke Stadia-gruppen lenger til maskinvare-gruppen men til en nest-sjefen hos abonnement-gruppen innad i selskapet.
De andre selskapene nevnt har ingen kommentar til saken, men ovenfor The Verge uttaler Google følgende:
“Vi annonserte våre intensjoner om å hjelpe utgivere og partnere med å levere spill direkte til spillere i fjor, og har jobbet mot dette målet. Den første manifestasjonen har vært vårt partnerskap med AT&T som tilbyr Batman: Arkham Knight gratis for sine kunder.
Selv om vi ikke vil kommentere rykter eller spekulasjoner angående andre partnere, er vi fortsatt fokusert på å bringe flotte spill til Stadia i 2022. Med 200+ titler tilgjengelig for øyeblikket, forventer vi å ha ytterligere 100+ spill lagt til plattformen i år, og Stadia Pro tilbyr for øyeblikket 50 spill.”
Annonse