Installasjonsbasen til DLSS bør øke kraftig fremover.

Annonse


Nvidia gjør DLSS åpent tilgjengelig for alle utviklere

NVIDIA sitt Deep Learning Super Sampling (DLSS) SDK er nå tilgjengelig for å lastes ned fra NVIDIA sine nettsider.

Enklere å komme i gang

Det at SDKet nå er åpent tilgjengelig for å lastes ned fra sidene til NVIDIA er et stort pluss for utviklere og gamere der ute. Tidligere har tilgang til SDKet har tidligere vært gjemt bak en prosess hvor man måtte søke for å få tilgang.

I essens betyr dette at enhver spillutvikler, liten eller stor, kan begynne å bruke DLSS i sine spill. Fordelen med DLSS kommer veldig klart frem i spill som Red Dead Redemption 2 og flere andre titler som nå har fått støtte for det.

Tre muligheter

Utviklere som ønsker å benytte seg av muligheten har tre måter å gjøre dette på; enten kan man laste ned hele DLSS SDK 2.2.1 fra Nvidia, eller man kan benytte Unreal Engine 5 /4.26 og plugins fra UE Marketplace. Den tredje måten er å bruke Unity 2021.2 beta hvor støtten er innebygget.

Les også: Dette er potensielt store nyheter: Slik er DLSS og RTX på ARM

Viktig funksjon

DLSS er kanskje den viktigste funksjonaliteten NVIDIA har kommet med på lenge og med AMD sin FidelityFX Super Resolution som også tar markedsandeler så er viktigere enn noensinne for NVIDIA å sørge for at de tar en så stor del av markedet som de kan. Med DLSS SDKet åpen tilgjengelig, støtte i Proton for linux-gamere så er de iallfall på god vei.

Annonse