Netflix-medgrunder: – Apple har ingen unnskyldning

netflixappletvdisney
Marc Randolph er medgrunder og tidligere sjef for Netflix. Nå kritiserer han Apple, men skryter av Disney.

Marc Randolph, Netflix-medgrunder, fnyser av Apple TV+ og mener at Tim Cook og Co. må pøse på med mye mer innhold. Netflix har jo varslet en helt ny film hver uke i 2021.

Netflix har mer enn 200 millioner betalende

Randolph mener at Apple bør kunne gjøre det langt bedre, og peker på det faktum at Apple ikke klarer å sanke inn nok betal-kunder i og med at de frister med gratis-innhold. Spotify har lenge hatt samme problem, og samtidig svidd av mye penger på podcast-innhold, noe som foreløpig ikke har gitt ønsket avkastning.

“Om Apple brukte like mye tid på innhold like mye som de gjør på gratisinnhold kunne de virkelig vært med i spillet. De har ingen unnskyldning for at de ikke har hoppet 100 prosent inn i dette. De gjør jo entreprenør-greia hvor de titt og ofte hiver seg uti det,” mener Randolph.

Annonse

Apple TV+ hadde per november 2020 kun 10 millioner kunder.

Medgrunderen av den mest suksessfylte strømme-tjenesten, og den første som tok av, sier at Apple ikke klarer å holde på kundene og at man er helt nødt til å gi kundene en grunn til å ikke falle fra.

Disney+ er han mer positiv til og mener at de virkelig har klart å kjempe seg frem til en god posisjon i markdet. Ganske så riktig skrev vi denne artikkelen i desember:

“I løpet av de siste to månedene har Disney+ vokst med 13 millioner betalende brukere og har nå svimlende 86,6 millioner betalende. Mye takket være The Mandalorian og COVID-19.

Disney+ har allerede 95 millioner betalende kunder

Fra slutten av mars til starten av da store deler av verden låste ned for første gang på grunn av korona, fikk strømmetjenesten om lag 16,5 millioner ny betalende brukere på bare ti dager. Da Disney+ ble lansert i november gjorde selskapet det også skarpt med 10 millioner nye brukere den første dagen.”

Vi håper Apple klarer å gire opp produksjonstakten, men det er som i teknologibransjen tøft å skaffe talenter. Nå som Apple prøver seg i Hollywood, vil det ta tid før de klarer å bygge opp et bedre nettverk og på den måten sikre de kommende stjernene.

Kilde:
Yahoo Finance

Annonse
Annonse