Apple dømt for villedende iPhone-markedsføring

iphonevann
Italienske forbrukermyndigheter mener Apple har villedet kundene i forhold til iPhone sin vanndyktighet.

Antimonopolmakten i Italia, “Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato” (AGCM), mener Apple har markedsført iPhone 8 til 11 på en villedende måte.

Italia satte ned foten

AGCM mener at Apple ikke var klare nok ovenfor kundene når det kom til iPhone sin vanndyktighet. Apple markedsførte at mobilene kunne tåle 1 til 4 meter med vann i opp til 30 minutter, men dette er ikke nok ifølge forbrukermyndighetene i landet som sier at dette kun er sant i lab-tester der vannet er rent og ikke i bevegelse.

De klager også over at Apple ikke gjør det klart at væske som forårsaker skade på en iPhone ikke er klar nok med tanke på at dette ikke dekkes av garantien og at dette også strider mot markedsføringen om nevnte vanndyktighet.

I tillegg til boten på 12 millioner dollar må Apple lenke til AGCMs funn på egen Italienske nettside.

Annonse

Kilde:
Neowin

Annonse
Annonse