Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Disney endrer selskapet for å møte en ny virkelighet med mer titting hjemme. (Ill.: Disney)

Disney er ikke det samme selskapet lenger

Endrer selskapets strategi til strømming.

Disney har offentliggjort en stor om-organisering.

Disney opp seks prosent etter avsløringen

Årsaken er stengte parker i mange måneder og nye rutiner for millioner av mennesker som tidligere gikk på kino og i fornøyelsesparker som kanskje aldri kommer helt tilbake igjen.

Selskapets nye struktur er endret med øyeblikkelig virkning. Disney skal 10. desember avsløre mer om den nye direkte til kunden-strategien.

Produksjon av nytt innhold faller under kategoriene “Studios, “General Entertainment” og “Sports”

Den nye strategien er ikke overraskende mer nytt innhold direkte til Disney+, en strømmetjeneste selskapet har hatt stor suksess med og som nå er enda viktigere, om ikke midtpunktet, i Disneys kjernestrategi.

Studios-delen av selskapet styrer Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios, Marvel Studios, Lucasfilm,  20th Century Studios og Searchlight Pictures.

Sports tar hånd om ESPN, og General Entertainment samler innhold som 20th Television, ABC Signature, Touchstone Television produksjoner, samt Disney kanaler, Freeform, FX og National Geographic.

Kilde:
TechCrunch

Stikkord: disney, film, tv