Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Crysis Remastered byr på ray tracing på PS4 Pro og Xbox One X, og nå vet vi hvordan det tar seg ut. (Ill.: Crytek)

Ingen trodde dette var mulig for kun noen måneder siden: slik ser Crysis ray tracing ut på konsoll

Spill: Se grafikken på Xbox One X.

Crytek har tidligere avslørt hvordan de får til ray tracing uten maskinvare-støtte. Nå er teknologien klar for «prime time».

Crytek briljerer med programvare ray-tracing

Her er en demo av programvare ray-tracingen fra Crytek, dette er samme teknologi som blir å finne i Crysis Remastered som lanseres 18. september:

Xbox One og PS4 ikke støttet

Trikset er global lyssetting med SVOGI, «Sparse Voxel Octree Global Illumination«.

Vi skal ikke late som vi skjønner all den tekniske sjargongen, men poenget er at teknikken lar flatene i spillet beregne hvordan lys treffer. Crytek har utvidet teknologien til også å gjelde refleksjoner rundt spilleren der spilleren er til enhver tid.

Crysis Remastered tilbyr oppløsning/kvalitets-valg med en dynamisk 1080p-oppløsning.

Nedside med teknologien er at den krever mye av GPU-en – det er årsaken til at kun PS4 Pro og Xbox One X er støttet.

Stikkord: crysis, Spill