Det tok Disney et kvartal å nå nærmere 30 millioner Disney+-tittere.
Netflix har 61 millioner seere – Disney+ startet i november 2019 og har nesten 30 millioner allerede
Ifølge Disney er selskapet overveldet over kunde-responsen etter at markedet hadde trua på “kun” 20 millioner.
Tallet i kveld norsk tid er 28,6 millioner Disney+-kunder.
Disney eier for øvrig også Hulu (som Disney skal lansere internasjonalt i 2021), som samler en rekke TV-produsenter i samme strømmetjeneste og som som inkluderer direkte-TV om ønsket – tjenesten økte fra 22,8 millioner kunder i desember 2018 til 30,4 millioner på tampen av 2019.
Også sportskanalen ESPN+ økte fra 1,4 millioner på tampen av desember 2018 til 6,6 millioner på slutten av fjoråret.
Annonse
Disneys Hulu og ESPN styrker se også
Med andre ord: det tok Disney+ kun tre måneder å slå Hulu som ble lansert for 12 år siden.
Og, Disney+ er allerede større enn HBO Now i USA, mens Netflix brukte 10 år på å nå 61,04 millioner kunder i USA (per fjerde kvartal 2019).
En viktig pangstart for Disneys strømme-ambisjoner
Det positive kundetallet styrket Disneys direkte-til-forbruker-del av kvartalstallene som løftet blant annet strømmedelen fra 0,9 milliarder dollar til 4 milliarder dollar.
Dette er småtterier sammenlignet med Disneys andre mer etablerte merkevarer, men som du kan se en fenomenal økning, og Apple, Hulu, Netflix og HBO har grunn til å svette om Disney+ holder takten gående ved å levere eksklusivt innhold som The Mandalorian.
Annonse
Annonse