Netflix-Logo-Print_CMYK
Netflix knuste analytikernes estimat for økningen i antall betalende abonnenter, og The Witcher var en god bidragsyter.

Annonse


Netflix leverte bedre enn Wall Street-forventninger til tross for økt press fra Disney og Apple

Økt konkurranse fra nye storsatsinger innen videostrømming ser ikke ut til å velte Netflix med det første, selskapet kan nemlig skryte av en periode med flere nye abonnenter enn prognostisert.

Flere abonnenter enn ventet

I årets fjerde kvartal ble det nemlig talt opp litt under ni millioner nye betalende kunder på verdensbasis, betydelig mer enn de estimerte 7,6 millionene analytikere hadde sett for seg. En kan rimelig anta at prognosene fikk et skjevt bilde som følge av det ble spådd urealistiske tall for hvordan nye strømmetilbud i både Disney+ og Apple TV+ kunne påvirke Netflix-abonnenter.

Tallene er basert på IBES-data levert av Refinitiv og gjengitt av Reuters.

LES OGSÅ: – Endelig vet vi når Disney+ kommer til Norge

Annonse


Netflix har i de senere kvartalene hatt et konsekvent tillegg av nytt innhold med eksklusive serier og filmer, blant annet prisnominerte The Irishman i tillegg til en ny sesong av The Crown. Også The Witcher fikk sin debut med det som i ettertid viser seg å være selskapets best-presterende førstesesong av en serie noensinne.

“The Witcher” med 76 millioner seere

I går kunne de nemlig avsløre at 76 millioner husholdninger har sett sistnevnte siden det debuterte sent i desember.

I Netflix-definisjon betyr dette at de 76 millionene så minst to minutter av serien. Det er svært imponerende, men her har altså selskapet stokket litt om på definisjonene av hva som anses som “sett” – før innebar det at man så 70 prosent av en hel episode.

Kilde:
Reuters

Annonse