Mange selskap viser frem konsepter som er kule og stilige, men som ender som evigvarende intern-konsepter som aldri når publikum.
Dette er noe spill-utviklerne bør ta en titt på
LocalRay blir forhåpentligvis ikke en av disse, og det ser lovende ut, for som du ser i klippene under ser grafikk-teknologien som skaper ray tracing uten maskinvarestøtte, imponerende glattpolert ut.
Selskapet bak LocalRay, Adshir, får til dette med en rekke patenter som bruker en algoritme-tilnærming til ray tracing på programvarenivå.
Demo-maskin: R.O.G Laptop, DX11, non-rtx GPU 1080MaxQ
Effektiv ray tracing for mobiler
Dette ved å nytte en egenutviklet “dynamisk datastruktur” som automatisk omstiller seg til scene-skifter.
Annonse
Ikke bare det, for ray tracing på programvarenivå er ikke noe nytt, men teknologien skal være så effektiv at den kan kjøre på selv mobiler med 2 watt styrke. Produsentene vil også kunne bake støtten inn i enhetene, eller implementeres i Unreal Engine eller Unity-utviklermiljø.
Selskapet har visstnok sikret avtaler med selskap i konsoll og mobil-segmentet, “men vi har ikke lov å snakke om det før andre halvdel i år”, melder selskapet som samtidig avslører at iOS-støtte er på vei.
Mobil-demo:
Kilde:
VentureBeat
Annonse