Microsoft ser ut til å trå varsomt med lovnadene sine rundt xCloud, deres satsing på spillstrømming.
I et ferskt intervju med Game Informer skryter utviklere som jobber med xCloud av hvor lett det er for spillutviklere å gjøre spillene deres spillbare på tjenesten, mens de var litt mer reservert i ambisjonene når det gjelder forsinkelsestid, eller latens.
Ikke en erstatning på nåværende tidspunkt
Visepresident i Project xCloud, Kareemi Choudhry, var for eksempel klar til å understreke at forsinkelsestiden ikke skal noensteds med det første – det vil være en plage, og det største fokuset går heller mot å sørge for at ytelsen er konsekvent og på et høyt nivå.
Det støttes oppunder av selveste Phil Spencer, Xbox-sjefen. Ifølge ham er ikke skystrømming av spill en skikkelig erstatning for spilling på lokal maskinvare på nåværende tidspunkt:
– Det beste å spille på er lokal maskinvare, rett og slett. Strømming er en praktisk løsning, og det er teknologi man benytter seg av for å spille når man er vekk fra hovedkonsollen sin.
Kilde:
Wccftech