Wolfenstein: Youngblood er nesten ferdig og klart for lansering.

Annonse


Nye Wolfenstein får ray-tracing og adaptive shading

Den 26. juli er det klart for enda en oppfølger i Wolfenstein-serien, og denne gang skal både ray-tracing og såkalt Nvidia Adaptive Shading (NAS) hjelpe til med grafikk og ytelse. NAS var allerede implementert i Wolfenstein II, men vil nå komme ekstra godt med for å støtte det som kreves av ray-tracing. Se video av det nye Wolfenstein lengre ned i artikkelen.

RTX uten ytelsestap

En representant for GeForce hos Nvidia sa følgende:

”Wolfenstein: Youngblood er en nytenkende utgave av originalserien, som historisk sett alltid har brukt banebrytende teknologi for å gi spillene fordeler. Bethesdas bruk av ray-tracing kommer til å forbedre bildekvaliteten dramatisk, mens NVIDIA Adaptive Shading vil øke ytelsen.”

Ønsker å imponere

Den svenske utvikleren MachineGames hadde også dette å si om samarbeidet med NVIDIA:

Annonse


”Med Wolfenstein: Youngblood kommer en hel ny generasjon til å få sitt første møte med Wolfenstein-serien, og vi vil sørge for at de blir mektig imponert. Med NVIDIA sine GeForce RTX grafikkort har vi tilgang til teknologi som gir spektakulære bilder – men som samtidig beholder ytelsen som kreves for problemfri spilling.”

Gratis Quake II RTX kommer

Nvidia ray-tracing omtales ofte også som RTX, slik det også nylig ble vist frem i demoen av ”Quake II RTX”. Dette spillet skal bli gratis tilgjengelig for nedlasting den 6. juni. Det vil si – de tre første brettene er gratis, mens alle som eier Quake II vil få fullversjonen med ray-tracing også i multiplayer.

Wolfenstein: Youngblood skal benytte seg av NVIDIA VKRay utvidelsen. Dette gjør det lettere for spillutviklere å legge inn støtte for ray-tracing. Det nye spillet følger forøvrig gratis med ved kjøp av utvalgte NVIDIA-kort. Spesifikt gjelder det GeForce RTX 2080 Ti, 2080, 2070, og 2060 grafikkort.

Kilde:
WccFtech

Annonse